N-VA Puurs stelt bebloemingswedstrijd voor

Op 18 april 2016, over deze onderwerpen: Leefomgeving

N-VA Puurs stelt bebloemingswedstrijd voor

Laatste gemeenteraad besliste de meerderheid om in Puurs zomerbloemen te laten plaatsen. Kostenplaatje 40.000 euro. Gemeenteraadslid Jan Van Camp stelde voor om deze dure uitgave te vervangen door een bebloemingswedstrijd te organiseren in Puurs.

“ N-VA is voor het plaatsen van bloemen in de straat”, aldus  Jan Van Camp. “Zij maken de omgeving veel aangenamer en verhogen het veiligheidsgevoel. Toch stellen wij ons de vraag of dat in een periode waar er bezuinigd wordt en de belastingen fiks verhoogd werden, het verstandig is 40.000 euro te spenderen aan bloemen.”

Om Puurs in de lente en zomer toch te vullen met bloemen tegen een lagere prijs stelde N-VA voor om dit jaar in Puurs –zoals reeds in verschillende gemeenten gebeurd- een bebloemingswedstrijd te organiseren. Met een bebloemingswedstrijd kunnen we er op een speelse manier voor zorgen dat zo veel mogelijk Puursenaars op zo veel mogelijk manieren hun voorgevel of voortuin verfraaien. Deelnemers hebben niet eens veel plaats, tijd en materiaal nodig. Een bloembak, pot of hangmand kan al het straatbeeld al groen doen kleuren. Een jury zal dan beoordelen welk voortuintje of gevel het mooist “vergroend” is en de winnaars krijgen een prijs.

“Op deze manier slaan we meerder vliegen in 1 klap”, vervolgt gemeenteraadslid Jan Van Camp, “de Puursenaars worden meer betrokken bij de verfraaiing van hun straat of wijk en het straatbeeld wordt opgefleurd zonder dat het de belastingbetaler geld kost.” Spijtige genoeg had de meerderheid geen oren waar dit voorstel.