N-VA Wacht op het meerjarenplan

Op 7 november 2013

Voor het einde van 2013 moet de gemeente Puurs haar meerjarenplan voor de komende zes jaren af hebben. Dit document zal de weg die de gemeente Puurs de komende jaren zal bewandelen, bepalen. “Meer dan reden genoeg dus, om dit document uitvoerig in de gemeenteraad te bespreken”, aldus gemeenteraadslid Faes (N-VA) Deze gemeenteraad (07/11) staat de bespreking van het meerjarenplan echter niet op de agenda. Daardoor zal dit belangrijk document pas op de valreep, misschien wel pas tijdens de laatste gemeenteraad in december besproken kunnen worden. Immers het meerjarenplan staat ook niet op de gemeenteraadscommissie van vandaag, een gemiste kans.

Het is onbegrijpelijk dat het bestuur de gemeenteraad niet betrekt bij het tot stand komen van het meerjarenplan. Gemeenteraadslid Faes (N-VA) zal deze gemeenteraad het bestuur dan ook vragen naar het meerjarenplan en wanneer ze dit aan de gemeenteraad zullen overmaken. “De inwoners van Puurs hebben immers recht op een stevige inhoudelijke discussie over dit belangrijk document”, aldus Faes.