Steuntoelage Haiyan 21-21

Op 6 december 2013

2.275 slachtoffers is momenteel het officiële dodental in de Filipijnen na de doortocht van supertyfoon Haiyan. Het weerhield de meerderheid in Puurs er echter niet van om het voorstel van N-VA om de zitpenningen af te staan aan de actie “Haiyan 21-21” te kelderen.  “Een gemiste kans” aldus gemeenteraadslid Jan Van Camp (N-VA)

2.275 doden, 673.000 daklozen en 11,3 miljoen getroffen Filipino's. Een mens wordt stil van die hallucinante cijfers. Daarom stelde gemeenteraadslid Jan Van Camp (N-VA) voor om steuntoelage van 2.500 euro van de gemeente Puurs aan de nationale campagne “Haiyan 21-21” te verhogen naar 3.750 euro dit door de zitpenningen van de gemeenteraadsleden integraal aan deze actie te schenken.

“Door de zitpenningen aan Haiyan 21-21 te schenken slaan we meerdere vliegen in 1 klap”, aldus Van Camp. “Eerst en vooral wordt er op deze manier meer geld geschonken, ten tweede door hiervoor de zitpenningen van alle gemeenteraadsleden te gebruiken bespaard de gemeente.”

N-VA had gehoopt met dit voorstel een signaal te geven dat in Puurs de politiek boven de partijgrenzen heen iets kan doen voor het goede doel. Spijtig genoeg besliste de meerderheid daar anders over.

Hoe waardevol vond je dit artikel?